Na co trzeba uważać przy zmianie sprzedawcy
Zawsze, a zwłaszcza w przypadku akwizycji bezpośredniej i telefonicznej uważajmy, co podpisujemy. Swoboda wyboru sprzedawcy stwarza jedno podstawowe zagrożenie – możemy nieświadomie zgodzić się na warunki gorsze niż dotychczas.
Zmiana sprzedawcy jest dobrowolna! Jest to prawo, a nie obowiązek odbiorcy.
Należy pamiętać, że koszty wymiany układów pomiarowo – rozliczeniowych (liczników) ponosi ich właściciel, czyli w przypadku odbiorców w gospodarstwach domowych – operator systemu dystrybucyjnego (OSD).
Przed zmianą sprzedawcy należy:
- dokładnie zbadać ofertę nowego sprzedawcy – przede wszystkim ceny;
- sprawdzić opcje płatności;
- ustalić okres obowiązywania kontraktu i warunki wypowiedzenia (czy kontrakt jest przedłużany automatycznie)
- sprawdzić, czy nie ma ukrytych opłat (typu kary za kolejną zmianę, które w przypadku pojawienia się w umowie byłyby praktykami niedozwolonymi).