Zawsze, a zwłaszcza w przypadku akwizycji bezpośredniej i telefonicznej uważajmy, co podpisujemy. Swoboda wyboru sprzedawcy stwarza jedno podstawowe zagrożenie – możemy nieświadomie zgodzić się na warunki gorsze niż dotychczas.

Zmiana sprzedawcy jest dobrowolna! Jest to prawo, a nie obowiązek odbiorcy.

Należy pamiętać, że koszty wymiany układów pomiarowo – rozliczeniowych (liczników) ponosi ich właściciel, czyli w przypadku odbiorców w gospodarstwach domowych – operator systemu dystrybucyjnego (OSD).

Przed zmianą sprzedawcy należy:

  • dokładnie zbadać ofertę nowego sprzedawcy – przede wszystkim ceny;
  • sprawdzić opcje płatności;
  • ustalić okres obowiązywania kontraktu i warunki wypowiedzenia (czy kontrakt jest przedłużany automatycznie)
  • sprawdzić, czy nie ma ukrytych opłat (typu kary za kolejną zmianę, które w przypadku pojawienia się w umowie byłyby praktykami niedozwolonymi).

 

 

 

A
A+
A++
Drukuj
PDF
Powiadom znajomego